Οι influencers σίγουρα κερδίζουν τους τίτλους τους, ιδιαίτερα με νεότερους – Gen Z και millennial – καταναλωτές. Ενώ σχεδόν οι μισοί από το σύνολο των καταναλωτών που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι κάνουν τακτικές αγορές λόγω επιρροών. Οι συχνοί αγοραστές, αυτοί που κάνουν καθημερινές ή εβδομαδιαίες αγορές με βάση τους influencers, τείνουν να είναι millennials ή Gen Zers.
Οι καταναλωτές της Millennial και της Gen Z γενιάς δίνουν επίσης προτεραιότητα στη φήμη των influencers σε σχέση με τις κοινές αξίες ή την αυθεντικότητά τους. Μεταξύ των συχνών αγοραστών, η συχνότητα αναρτήσεων (posts) και ο αριθμός των ακολούθων (58% και 42%, αντίστοιχα) αντιστάθμισαν κατά πολύ τις προσωπικές αξίες και την αυθεντικότητα (32% και 21%) όταν επρόκειτο για τα χαρακτηριστικά που εκτιμούσαν περισσότερο οι καταναλωτές μεταξύ των επιρροών.
«Η εμπιστοσύνη είναι ένα ανεκτίμητο εμπόρευμα που κάθε επωνυμία πρέπει να δημιουργήσει για να ανταγωνιστεί σε μια αγορά όπου οι καταναλωτές έχουν φαινομενικά ατελείωτες επιλογές αγοράς», δήλωσε ο Scott Morris, CMO της Sprout Social, σε πρόσφατη δήλωσή του.
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών δοκιμάζεται από την άνοδο της Generative AI, η οποία αρχίζει να επηρεάζει τον χώρο των επιρροών καθώς οι έμποροι πειραματίζονται με δημιουργούς που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ). Περισσότεροι από το 1/3 των καταναλωτών (37%) δήλωσαν ότι θα ενδιαφερόταν περισσότερο για brands που χρησιμοποιούν έναν influencer της ΤΝ, ενώ το ίδιο ποσό θα ήταν δυσπιστία σε ένα brand που το έκανε. Το υπόλοιπο 27% είπε ότι είναι αδιάφορο και δεν θα μπορούσε να αντιληφθεί τη διαφορά.
Επιπλέον, ο ρόλος του influencer στις σχέσεις καταναλωτών και brand αλλάζει. Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 29% όλων των καταναλωτών – και το 41% των καταναλωτών Gen Z και το 62% των συχνών αγοραστών – είναι πιο πιθανό να μοιράζονται σχόλια προϊόντων με influencers και όχι με τα ίδια τα brands. Ως αποτέλεσμα, τα brands θα θέλουν να συνεργαστούν πιο στενά με τους influencers για να κατανοήσουν αυτές τις πληροφορίες.
Το Instagram παραμένει η κορυφαία πλατφόρμα περιεχομένου για εμπλοκή με influencers, αλλά, όπως ήταν αναμενόμενο, οι προτιμήσεις διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία. Οι καταναλωτές Gen Z είναι πιο πιθανό να ασχοληθούν με το TikTok, ενώ οι Gen Xers και οι Baby-boomers κατατάσσουν το Facebook ως τις κορυφαίες πλατφόρμες τους. Σε γενικές γραμμές, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο για το φαγητό και το ποτό (30%) και την ομορφιά (26%) για το περιεχόμενο επιρροής, αν και, και πάλι, οι προτιμήσεις διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία. Οι καταναλωτές των Millennials και Gen Z ενδιαφέρονται για τη φυσική κατάσταση και τα παιχνίδια, ενώ οι Gen Xers προτιμούν ψυχαγωγικό και αθλητικό περιεχόμενο.
Ανεξάρτητα από αυτό, οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να συμμετάσχουν με γνήσιες και αμερόληπτες κριτικές influencers και περισσότεροι από τους μισούς (55%) λένε ότι η πρόσβαση σε κωδικούς έκπτωσης ή προσφοράς τους κάνει πιο πιθανό να αναζητήσουν περιεχόμενο επιρροής.