Ελληνικές ΜμΕ: 1 στις 3 στήνει εταιρικό website με ερασιτεχνικά μέσα

Ελληνικές ΜμΕ: 1 στις 3 στήνει εταιρικό website με ερασιτεχνικά μέσα

Στη μετάβαση των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα εστιάζει η έρευνα που εκπόνησε το εργαστήριο Eltrun του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της Cosmote. Προκειμένου να καταγράψει την ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ, με βάση την υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών εφαρμογών και υποδομών -website, e-shop, social media, ψηφιακές καμπάνιες, cloud υποδομές, ψηφιακή ασφάλεια, ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας, ERP, CRM και IoT συστήματα- δημιούργησε το Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με αυτόν, 1 στις 2 ελληνικές ΜμΕ με 1-50 εργαζομένους, σήμερα βρίσκεται στα πρώτα στάδια ωριμότητας (Elementary, Basic), ενώ μόλις 1 στις 8 κατατάσσεται σε προχωρημένο στάδιο (Advanced) και καμία στο ιδεατό (Ideal).

1 στις 8 κατατάσσεται σε προχωρημένο στάδιο (Advanced)

Η έρευνα, που διεξήχθη πανελλαδικά το 2019 και στη συνέχεια το 2020, σε συνολικά ~1.500 επιχειρήσεις όλων των κλάδων, καταγράφει και τις επιπτώσεις της πανδημικής κρίσης στις ελληνικές επιχειρήσεις, αποκαλύπτοντας ότι 8 στις 10 ΜμΕ αναγκάστηκαν να κάνουν σημαντικές αλλαγές στη λειτουργία τους και μάλιστα 1 στις 3 ανέστειλε πλήρως τη λειτουργία της, ενώ το 70% αξιοποίησε τις ψηφιακές τεχνολογίες για να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις του Covid-19.

Βελτιωμένη εμφανίζεται η χρήση των ψηφιακών εργαλείων και υποδομών από τις ΜμΕ το 2020, κυρίως όσον αφορά τα e-shops (+18%), τις digital καμπάνιες (+18%), τα εργαλεία τηλεδιάσκεψης (+20%), τα συστήματα CRM (+26%) και IoT (+70%). Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει η έρευνα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις έχουν επιλέξει ερασιτεχνικές λύσεις, κυρίως λόγω έλλειψης πόρων.

το 70% των ελληνικών ΜμΕ διαθέτει εταιρικό website, ωστόσο 1 στις 3 το έχει στήσει ερασιτεχνικά

Σύμφωνα με την έρευνα, το 70% των ελληνικών ΜμΕ διαθέτει εταιρικό website, ωστόσο 1 στις 3 το έχει στήσει ερασιτεχνικά. Ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει το 17% των επιχειρήσεων, με το 48% εξ αυτών να καταγράφει σημαντική αύξηση στη χρήση το 2020. Επίσης, το 36% των ΜμΕ έχει «τρέξει» ψηφιακή καμπάνια προώθησης -όμως μόλις το 17% με τη βοήθεια επαγγελματία-, ενώ τα social media είναι σημαντικό μέσο προώθησης και επικοινωνίας για 2 στις 3 επιχειρήσεις. Το τηλεφωνικό κέντρο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας για 1 στις 2 επιχειρήσεις, εμφανίζεται μια μικρή τάση για χρήση cloud based κέντρων (στο 10% των χρηστών), το 40% των επιχειρήσεων χρησιμοποιούν συστήματα CRM (Customer Relationship Management), για την ενίσχυση της ικανοποίησης των πελατών τους, ενώ αυξημένη (στο 43% των ΜμΕ) εμφανίζεται το 2020 η χρήση ERP (Enterprise Resource Planning) συστημάτων.

Πηγή COM Today / the Design Agency

spot_img
spot_img
spot_img

Κάντε εγγραφή στο newsletter μας




Related articles

On-Page SEO Vs Off-Page SEO: Κατανόηση των διαφορών

Στον κόσμο του digital marketing και της βελτιστοποίησης μηχανών...

Βασικοί δείκτες απόδοσης (KPIs) για το ψηφιακό μάρκετινγκ

Στο ψηφιακό μάρκετινγκ, η παρακολούθηση της απόδοσης είναι κρίσιμη...

Η σημασία των backlinks για το SEO: Πώς να «χτίσετε» ένα ισχυρό δίκτυο

Στο σύγχρονο ψηφιακό τοπίο, η δημιουργία ενός ισχυρού δικτύου...

Πώς να αναπτύξετε μια ολοκληρωμένη omnichannel στρατηγική στο digital marketing

Η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης omnichannel στρατηγικής είναι κρίσιμη για...

Πώς να χρησιμοποιήσετε τα social media για customer support και engagement

Τα social media έχουν εξελιχθεί σε κρίσιμα εργαλεία για...