Το νέο μοντέλο 60/40: Η ιδανική διαίρεση του προϋπολογισμού για αύξηση κίνησης στο λιανικό εμπόριο

Υπάρχει ένας νέος τρόπος για τους εμπόρους να μοιράζουν τον προϋπολογισμό τους στο μάρκετινγκ, αυτό είναι το 60% στο ψηφιακό μάρκετινγκ και 40% στο παραδοσιακό μάρκετινγκ, σύμφωνα με έρευνες της Analytic Partners.

Ακόμη και αν όλο και περισσότεροι άνθρωποι κάνουν αγορές online από ποτέ πριν, οι αγορές στα καταστήματα αποτελούν ακόμη το 1/4 της αγοράς. Ωστόσο, το ηλεκτρονικό εμπόριοέχει άνοδο: η online λιανική αντιπροσωπεύει το 43% όλης της ανάπτυξης στη Δυτική Ευρώπη.

Μπορεί επίσης να νομίζετε ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ κινεί μόνο τις online πωλήσεις, αλλά δεν είναι έτσι. Η έρευνά μας δείχνει ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ, όπως η πληρωμένη αναζήτηση (Google Ads) και τα online βίντεο, εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό παράγοντα και για τις online αλλά και για τις αγορές στα καταστήματα. Ωστόσο, και τα  παραδοσιακά κανάλια μάρκετινγκ, όπως ο τύπος, η τηλεόραση και το ραδιόφωνο, ενώ είχαν μικρότερο μερίδιο, είναι ακόμη σημαντικά στην επίδραση τους στο εμπόριο ηλεκτρονικών αγαθών.

Πώς μπορείτε να μεγιστοποιήσετε την κίνηση των πελατών λοιπόν σκεπτόμενοι τους 2 τρόπους και να αυξήσετε τα έσοδα;

Με το μοντέλο 60/40 (ή το μοντέλο 50-70/30-50)

Τα ευρήματά βασίζονται σε ανάλυση σε πάνω από 150 μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τις ΗΠΑ, που αντιπροσωπεύουν δισεκατομμύρια  ευρώ σε επενδύσεις στο μάρκετινγκ. Η έρευνά υποδεικνύει ότι οι λιανοπωλητές θα έπρεπε να δαπανούν μεταξύ 50-70% του προϋπολογισμού τους για ψηφιακά κανάλια μάρκετινγκ και μεταξύ 30-50% για παραδοσιακά μέσα. Περίπου δηλαδή ένας διαμοιρασμός 60/40.

Φυσικά, δεν υπάρχει ένας ομοιόμορφος διαμοιρασμός που να ισχύει για όλους τους κλάδους. Ο σωστός συνδυασμός χρειάζεται συνεχή επανεκτίμηση για κάθε μοναδική κατάσταση. Επίσης, το μοντέλο δεν εγγυάται επιτυχία. Όπως και με κάθε δαπάνη μάρκετινγκ, άλλοι παράγοντες, όπως η δημιουργικότητα ή ο στόχος του κοινού, συντελούν στην αποτελεσματικότητα μιας καμπάνιας. Ωστόσο, αυτή η έρευνα παρέχει μια σταθερή αφετηρία.

Για να κατανοήσουμε πώς οι λιανοπωλητές μπορούν να υπολογίσουν τον ιδανικό διαμοιρασμό, πρέπει να κατανοήσουμε τι οδηγεί πραγματικά τις online και τις πωλήσεις στα καταστήματα.

Η πρόκληση του πολυκαναλικού μοντέλου διαφήμισης

Οι λιανοπωλητές που έχουν ισχυρή online παρουσία όσο και ισχυρή παρουσία στα φυσικά καταστήματα πρέπει να κατανοήσουν ποια κανάλια μάρκετινγκ θα λειτουργήσουν καλύτερα για την αύξηση της κίνησης προς κάθε κατεύθυνση.

Η ανάλυσή, για παράδειγμα, δείχνει ότι το εισόδημα από το ηλεκτρονικό εμπόριο εξαρτάται κατά 2,75 φορές περισσότερο από τα ψηφιακά κανάλια μάρκετινγκ από ό,τι από τα παραδοσιακά κανάλια μάρκετινγκ. 

Οι πωλήσεις που προκαλούνται μέσω καναλιών όπως η πληρωμένη αναζήτηση και τα online βίντεο κατανέμονται σχετικά ισόποσα ανάμεσα στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τα φυσικά καταστήματα, ενώ οι πωλήσεις που προέρχονται από παραδοσιακά κανάλια μάρκετινγκ καταγράφονται κυρίως στα καταστήματα.

Ο παραπάνω πίνακας εικονογραφεί πώς τα έσοδα που προέρχονται από το ψηφιακό μάρκετινγκ καταγράφονται σχετικά ισόποσα τόσο στα καταστήματα όσο και online, ενώ η πλειονότητα των εσόδων που προέρχονται από το παραδοσιακό μάρκετινγκ καταγράφεται στα καταστήματα.

Επιτυγχάνοντας ισορροπία στο μάρκετινγκ του λιανεμπορίου

Το ψηφιακό μάρκετινγκ, ιδιαίτερα, αποτελεί έναν τεράστιο παράγοντα για την online επιτυχία· αντιπροσωπεύει το 22% όλων των εσόδων από e-commerce για τους ομοκαναλικούς λιανοπωλητές, σε σύγκριση με το 8% που αποδίδεται απευθείας στο παραδοσιακό μάρκετινγκ. Σε σύγκριση, οι πωλήσεις στα καταστήματα είναι εξίσου εξαρτημένες από ψηφιακά και παραδοσιακά κανάλια μάρκετινγκ.

Τα online έσοδα είναι υψηλά εξαρτώμενα από το ψηφιακό μάρκετινγκ

Όταν αναλύουμε διάφορες δραστηριότητες του ψηφιακού μάρκετινγκ, η επίδρασή τους είναι ακόμη πιο εμφανής. Για παράδειγμα, η έρευνά μας δείχνει ότι τα online βίντεο έχουν 1,8 φορές μεγαλύτερη ικανότητα να κινητοποιήσουν πωλήσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε σύγκριση με την τηλεόραση.

Πράγματι, όλα τα ψηφιακά κανάλια μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένων των social media, των ψηφιακών επιδείξεων και της πληρωμένης αναζήτησης, ξεπερνούν όλα τα παραδοσιακά κανάλια μάρκετινγκ σε καταγραφή πωλήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Εύρεση της βέλτιστης διαδρομής για την επιτυχία

Τα online βίντεο, έχουν 8% υψηλότερο ROI από την τηλεόραση. Ιδιαίτερα για τις online πωλήσεις, τα online βίντεο είναι 36% πιο αποδοτικό, με άλλα παραδοσιακά μέσα μάρκετινγκ όπως οι διαφημίσεις εκτός σπιτιού (OOH), ο τύπος και το ραδιόφωνο που παρουσιάζουν ακόμη μικρότερη απόδοση.

Το ψηφιακό μάρκετινγκ όχι μόνο κινητοποιεί όγκο πωλήσεων στα καταστήματα και online, αλλά το κάνει και με αποδοτικό τρόπο.

Θεμελιώνοντας τη βάση για τη στρατηγική μάρκετινγκ του λιανεμπορίου

Αν οι λιανοπωλητές θέλουν ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στο μέλλον, πρέπει να ενσωματώσουν το ψηφιακό μάρκετινγκ στη στρατηγική τους. Το μοντέλο 60/40 θα πρέπει να αποτελεί αφετηρία για περαιτέρω δοκιμές και βελτιστοποιήσεις. Υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία για τους λιανοπωλητές να εκτιμήσουν τις στρατηγικές τους έτσι ώστε να φτάσουν στο μέγιστο δυναμικό τους.

Κατεβάστε ολόκληρη τη μελέτη Get Retail Ready εδώ

Πηγή thinkwithgoogle

spot_img

Κάντε εγγραφή στο newsletter μας




Related articles

10 εργαλεία ανάλυσης περιεχομένου για να ενισχύσετε την απόδοση επένδυσης (ROI)

Τα εργαλεία ανάλυσης περιεχομένου σάς βοηθούν να εντοπίσετε ευκαιρίες...

Εκμετάλλευση της δύναμης του Generative AI: Επανάσταση στο μάρκετινγκ καταναλωτών

Στο συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο του καταναλωτικού μάρκετινγκ, οι επιχειρήσεις...

Δημιουργία Leads στο LinkedIn: 7 βέλτιστες πρακτικές για την αύξηση των πελατών

Πολλές επιχειρήσεις στρέφονται στο LinkedIn - το μεγαλύτερο επαγγελματικό...

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει την έρευνα λέξεων-κλειδιών

Πρακτικά όλοι με online παρουσία γνωρίζουν τη σημασία της...