Τι είναι το lead generation και ποιοι είναι οι διαθέσιμοι τύποι;
Το lead generation αποτελεί θεμέλιο για την ανάπτυξη και την επιτυχία κάθε επιχείρησης στον ψηφιακό κόσμο. Αποτελεί τη διαδικασία ελκυστικής και συλλογής πληροφοριών πελατών που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης.
Αυτό το άρθρο εξερευνά τον ορισμό του lead generation και προσφέρει επισκόπηση των διαφορετικών τύπων lead generation που είναι διαθέσιμοι, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να εντοπίσουν τις κατάλληλες στρατηγικές για την αύξηση των πωλήσεων και την ανάπτυξή τους.
Τι είναι το lead generation;
Η παραγωγή δυνητικών πελατών είναι μια επιχειρηματική διαδικασία που συνδυάζει πωλήσεις και μάρκετινγκ για να προσελκύσει ανθρώπους σε ένα brands και σε αυτό που προσφέρει. Ο σκοπός του lead generation είναι:
- Καλλιεργήστε το ενδιαφέρον των ανθρώπων για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησής σας.
- Μετατρέψτε τους σε πελάτες που πληρώνουν.
Με την άνοδο των εργαλείων και στρατηγικών ψηφιακού μάρκετινγκ (digital marketing), η δημιουργία δυνητικών πελατών είναι κάτι περισσότερο από απλή κλήση. Περιλαμβάνει τη χρήση εργαλείων αυτοματοποίησης πωλήσεων και μάρκετινγκ και μια ποικιλία καναλιών μάρκετινγκ στο διαδίκτυο και εκτός σύνδεσης για την προσέλκυση κοινού.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα, επικοινωνήστε με τους ειδικούς μας!
Τύποι lead generation
Είναι σημαντικό να έχετε μια σταθερή κατανόηση του τι είναι δυνητικός πελάτης και των διαφορετικών τύπων δυνητικών πελατών που μπορεί να προσελκύσει η επιχείρησή σας. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να «συναντήσετε» δυνητικούς πελάτες όπου βρίσκονται και να παρέχετε υποστήριξη και εμπειρίες σε κάθε σημείο του ταξιδιού τους (user journeys) για να γίνουν πελάτες.
- Οι ψυχροί υποψήφιοι πελάτες είναι άτομα που δεν έχουν εκδηλώσει ακόμη ενδιαφέρον για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, αλλά ταιριάζουν με το ιδανικό προφίλ πελάτη σας (που θα διερευνηθεί στην επόμενη ενότητα) με βάση τα δημογραφικά και ψυχογραφικά τους στοιχεία.
- Οι θερμοί δυνητικοί πελάτες είναι άτομα που είναι εξοικειωμένα με την επιχείρησή σας και μπορεί ακόμη και να ασχολούνται με το περιεχόμενο ή άλλες πτυχές της εμπειρίας των πελατών σας, αλλά δεν έχουν κάνει ακόμη μια αγορά. Η δέσμευση μπορεί να περιλαμβάνει την παρακολούθηση σας στα Social Media, την εγγραφή στο blog ή το ενημερωτικό δελτίο σας (newsletters) ή τη συμμετοχή στις εκδηλώσεις σας.
- Οι δημοφιλείς δυνητικοί πελάτες είναι άτομα που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, ίσως επικοινωνώντας απευθείας για να υποβάλουν ερωτήσεις ή κάνοντας κράτηση σε μια συνάντηση για να μάθουν περισσότερα. Με τους καυτές δυνητικούς πελάτες, υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους και να τους οδηγήσουμε να κάνουν μια αγορά.
Πιστοποιημένοι δυνητικοί πελάτες
Ένας σημαντικός στόχος είναι να πληροίτε τις προϋποθέσεις για τους δυνητικούς πελάτες σας, δηλαδή να διασφαλίζετε ότι ταιριάζουν σωστά για την επιχείρησή σας και τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Χρησιμοποιήστε αυτούς τους τέσσερις τύπους για να εξετάσετε τους κατάλληλους δυνητικούς πελάτες στην επιχείρησή σας:
Ένας υποψήφιος πελάτης που πληροί τις προϋποθέσεις βρίσκεται στο στάδιο της έρευνας λύσεων σε ένα πρόβλημα και μπορεί να μοιραστεί πληροφορίες σχετικά με τον εαυτό του με την επιχείρησή σας, όπως συμπληρώνοντας μια φόρμα επικοινωνίας.
Ένας δυνητικός πελάτης που πληροί τα κριτήρια μάρκετινγκ είναι πολύ πιθανό να γίνει πελάτης με βάση τη δραστηριότητά του και τη δέσμευσή του με μια επιχείρηση, όπως η λήψη δωρεάν μαγνητών δυνητικών πελατών, η επίσκεψη σε συγκεκριμένες σελίδες ιστότοπου και η αλληλεπίδραση με ορισμένες αναρτήσεις κοινωνικής δικτύωσης.
Ένας υποψήφιος πελάτης που πληροί τις προϋποθέσεις πωλήσεων είναι κάποιος που είναι πιθανό να είναι έτοιμος να προχωρήσει από τη δέσμευση με μια επιχείρηση στη διαδικασία πωλήσεων.
Ένας υποψήφιος πελάτης που πληροί τις προϋποθέσεις για προϊόν είναι κάποιος που έχει χρησιμοποιήσει ένα προϊόν ή έχει επωφεληθεί από μια υπηρεσία, ίσως με δωρεάν δοκιμή, και τώρα εμφανίζει σημάδια ότι είναι έτοιμος να κάνει μια αγορά.