ROAS: Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Το ROAS, που σημαίνει ‘Return on Ad Spend’, είναι μια βασική μέτρηση στο digital marketing που μετρά τα έσοδα που παράγει μια επιχείρηση σε σχέση με το ποσό των χρημάτων που επενδύει σε μια διαφημιστική καμπάνια. Το ROAS μετρά πόσο αποτελεσματική είναι μια διαφημιστική εκστρατεία στη μετατροπή πελατών και στην αύξηση των εσόδων.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα, επικοινωνήστε με τους ειδικούς μας!
Είναι ένας ένας βασικός δείκτης απόδοσης (KPI), που σημαίνει ότι είναι ένας ακριβής και συγκεκριμένος τρόπος μέτρησης της επιτυχίας μιας καμπάνιας μάρκετινγκ. Υπολογίζετε τον ROAS διαιρώντας τα συνολικά έσοδα από διαφημίσεις με τη συνολική διαφημιστική δαπάνη. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι η επιχείρησή σας πραγματοποιεί έσοδα ύψους 5 ευρώ για κάθε 1 ευρώ που δαπανάται για τη διαφημιστική καμπάνια. Αυτό σημαίνει ότι το ROAS σας είναι 5:1. Η Google θεωρεί ότι η μέση απόδοση της διαφημιστικής δαπάνης είναι 2:1, δηλαδή 2 ευρώ σε έσοδα για κάθε 1 ευρώ που δαπανάται. Όσο μεγαλύτερη είναι η αναλογία, τόσο πιο κερδοφόρα είναι η καμπάνια σας.
Όταν συνδυάζεται με την απόδοση της επένδυσης (ROI) και το ποσοστό κλικ, το ROAS μπορεί να σας δώσει πληροφορίες για την απόδοση μιας διαφημιστικής εκστρατείας και για το αν οι πελάτες ασχολούνται με την εκστρατεία με ουσιαστικό τρόπο.
Το ROAS είναι σημαντικό επειδή δίνει στους digital marketers εικόνα για το πώς αποδίδουν οι καμπάνιες marketing με το επιθυμητό κοινό. Τα δεδομένα είναι ποσοτικά, ή αντικατοπτρίζουν το πόσοι άνθρωποι μετατράπηκαν, και χρησιμοποιούνται για την ενημέρωση μελλοντικών διαφημίσεων, στρατηγικών μάρκετινγκ και προϋπολογισμών. Όταν δίνετε προσοχή στην αναλογία ROAS μιας καμπάνιας, θα έχετε την ευκαιρία να ξοδέψετε τα μελλοντικά δολάρια πιο αποτελεσματικά.
Όταν σχεδιάζετε μια καμπάνια μάρκετινγκ, σας βοηθά να ορίσετε τους στόχους ROAS πριν από την έναρξη των διαφημίσεων. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να παρακολουθείτε την απόδοση από την αρχή και να προσαρμόζετε το περιεχόμενο ή τον τύπο των διαφημίσεων ανάλογα με τις ανάγκες. Μπορείτε επίσης να συνδυάσετε το ROAS με άλλους KPI, όπως το κόστος ανά κλικ (CPC) ή το κόστος ανά απόκτηση (CPA), για να έχετε μια πιο λεπτομερή εικόνα της απόδοσης μιας διαφήμισης.
Εάν εκτελείτε πολλές διαφημιστικές καμπάνιες ταυτόχρονα, το ROAS είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να κρίνετε την αποτελεσματικότητα μιας καμπάνιας σε σχέση με μια άλλη. Στη συνέχεια, είναι δυνατό να βελτιστοποιήσετε τις διαφημίσεις σας μέσω νέων λέξεων-κλειδιών (keywords) και ελκυστικών σελίδων προορισμού (landing pages), γεγονός που συμβάλλει στη μείωση της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης. Λάβετε επίσης υπόψη σας τους διαφορετικούς στόχους που έχετε για κάθε διαφημιστική καμπάνια. Μια καμπάνια που επικεντρώνεται στην αναγνωρισιμότητα ενός brand θα έχει χαμηλότερο ROAS από μια καμπάνια που επικεντρώνεται στην προώθηση αγορών.